اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۲۸:۱۷
اذان ظهر ۱۲:۰۱:۴۹
اذان مغرب ۱۹:۱۶:۴۵
طلوع آفتاب ۰۵:۰۵:۰۱
غروب آفتاب ۱۸:۵۷:۰۲
نیمه شب ۲۳:۱۳:۱۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۱۵:۰۰
رسانه‌های غربی با به چالش کشیدن ازدواج اسلامی؛

«عشق» مجوز تولد کودک است نه «شرع»!/ افتخار به رابطه نامشروع

خانواده به‌عنوان اولین و مقدس‌ترین نهاد جامعه، مبنای هستی بوده و تمام رشد و تعالی اجتماع حول محور آن قرار دارد و جامعه‌ای استوار و سالم خواهد بود که خانواده‌هایی سالم و استوار در آن وجود داشته باشد به عبارت بهتر می‌توان گفت، پیشرفت و انحطاط جامعه در گرو خانواده است، از این روست که اسلام در آیات و روایات زیادی به اهمیت خانواده اشاره کرده است.

«عشق» مجوز تولد کودک است نه «شرع»!/ افتخار به رابطه نامشروع
سراج24، ازدواج پیوندی مقدس و نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده است، پیامبر اسلام حضرت محمّد(ص) درباره ازدواج فرموده‌اند: «هیچ کانونی در اسلام بر پا نشده است که نزد خداوند از کانون ازدواج محبوب‌تر و عزیزتر باشد».
 
 
جوامع غربی و معاندین که سعی بر از بین بردن و انحطاط جوامع اسلامی به خصوص جامعه اسلامی ایران را دارند، در این راستا با حمله بی‌رحمانه به حجاب، ازدواج و خانواده سعی دارند ضمن تغییر سبک زندگی با زیر سؤال بردن آنها و ترویج بی‌حجابی و بی‌ بند و باری از طریق مطرح کردن بی‌فرهنگی‌های منحط غربی، از قبیل همجنس‌گرایی و ازدواج سفید به نقشه‌های خود دست یابند و در نتیجه با از بین بردن خانواده و سست کردن پایه‌های اجتماع به اهداف شوم خود که همان تسلط بر ایران به روش جنگ نرم است، برسند.
 
انتقال فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و حفظ اصول و عناصر یک تمدن و یک فرهنگ، به برکت خانواده انجام می‌گیرد
 
چند روز پیش شاهد رونمایی سامانه ملّی همسان گزینی پس از حدود یک سال فعالیت آزمایشی بودیم. با توجه به افزایش سن ازدواج و 11 میلیون و 240 جوان در سن ازدواج که زیر 35 سال سن دارند، کارهایی از این دست در کنار سایر کارهای فرهنگی و اجتماعی به شرط اجرای مطلوب و حساب شده، قابل تقدیر است.
 
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مراسم رونمایی این سایت با اشاره به عوامل تأخیر در ازدواج جوانان گفت: هشدارهای رهبری در خصوص افزایش جمعیت باعث می‌شود که بیشتر به بحث ازدواج توجه کنیم. مسائل و راه‌حل‌های ما در خصوص خانواده و جوانان با کشورهای غربی کاملاً متفاوت است و سایت همسان‌گزینی نیز یک روش اسلامی و ایرانی است.
 
همین متفاوت بودن این سایت با فرهنگ غربی، علمی و تخصصی بودن آن و احتمال موفقیت آن، این دغدغه را در دشمنان ایجاد کرده که شاید با راه‌اندازی سایت همسان‌گزینی آمار ازدواج هر چند بسیار کم بالا رود، به همین علت این خبر با واکنش شدید رسانه‌‌ای آنها مواجه شد و بهانه‌ای شد که رسانه‌های بیگانه هجمه خود را به خانواده اسلامی و کم اهمیت جلوه دادن ازدواج بیشتر کنند.
 
دویچه وله: سایت همسان‌گزینی ناشی از وحشت به خطر افتادن نهاد خانواده است
 
شبکه غیراخلاقی و مخرب بنیان خانواده «من و تو»، در گزارشی به خبر رونمایی این سایت پرداخت و گفت: «گروه تبیان در قم وب‌سایت همسریابی خود را گسترش داده و آن را سایت رسمی همسریابی «همسان‌ گزینی» نامیده است. به نظر می‌رسد، این وب‌سایت با اعلان «رسمی» بودن این سازوکار، قصد برداشتن گام جدی‌تری در روبه‌رو شدن با مساله‌ی کاهش نرخ ازدواج در ایران داشته است».
 
شبنم شعبانی مجری این برنامه که هدف رسانه محل فعالیتش به خطر انداختن نهاد خانواده است، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت افزود: «افزایش شمار جوانانی که از ازدواج دوری می‌گزینند، از سوی برخی مقامات حکومت ایران هشدارآمیز تلقی شده و از این رو آن‌ها رسماً وب‌سایت ویژه‌ای برای «همسریابی» تدارک دیده‌اند. مساله‌ای که برخی آن را ناشی از خشم عمیق حکومت از روابط خارج از ازدواج تلقی کرده‌اند؛ خشمی که تنها دلیل آن روابط جنسی خارج از چارچوب نیست بلکه این وحشت از به خطر افتادن نهاد خانواده و در نتیجه‌ی آن کاهش فرزندآوری و کاهش جمعیت است که چنین واکنش‌هایی را از سوی حکومت سبب می‌شود».
 
«من و تو» در ادامه با اشاره به سایت‌های فعال در ازدواج تصریح کرد: «به نظر می‌رسد، این وب‌سایت با اعلان «رسمی»، قصد برداشتن گام جدی‌تری در روبه‌رو شدن با مساله‌ی کاهش نرخ ازدواج در ایران داشته است...  امروز هم بالا رفتن فعالیت‌های آن‌لاین و غیرآن‌لاین برای هدایت افراد به سوی امر ازدواج، اراده‌ی جدی حکومت را در این مسأله نشان می‌دهد».
 
رادیو فردا هم در گزارشی آورده است: «گروه فرهنگی «تبیان» در قم اعلام کرده که سایتی برای همسریابی و با عنوان «سامانه همسان گزینی» تاسیس کرده تا «خلاء ایجاد تشکیل خانواده و ازدواج» در جامعه را پر کند».
 
این رسانه معارض در تخریب این سایت و به منظور ایجاد واهمه در جوانان به منظور دوری گزیدن از آن، در ادامه افزود: «گفتنی است که تکمیل اطلاعات و مدارک لازم برای تأیید توسط تیم ارزیابی برای دریافت کد از تبیان یکی از مراحلی است که بیشتر استخدام در نهادهای بسیار حساس را به یاد می‌آورد».
 
این در حالیست که حسینی مدیر سایت همسان گزینی علت دریافت اطلاعات دقیق از زوجین را به منظور ضریب بالای اعتمادپذیری و امنیت و بررسی دقیق ملاک‌ها و شاخص‌های همسان‌گزینی دانسته است.
 
همسان گزینی غافلگیر کننده است، زیرا همسان سازی و تولید حیوانات کاملا یک شکل را به یاد می‌اندازد!
 
شهلا رستمی گزارشگر رادیو فرانسه هم در این خصوص گزارشی تهیه کرده و در ابتدای گزارشش با مطلبی بی ربط، به تمسخر این طرح می‌پردازد و می‌گوید: «گزینش اصطلاح «همسان گزینی» غافلگیر کننده است چرا که مردان و زنان به همسری یکدیگر در می‌آیند و واژه «همسان»، همسان سازی را به یاد می‌آورد که روندی است برای تولید حیوانات کاملا یک شکل «کلوناژ» و شماری از این که این کار به ساختن انسان‌های مشابه یا همسان هم کشیده شود، ابراز نگرانی می‌کنند».
 
گفتنی است روانشناختی، تناسب شخصیت در ویژگی‌های پنج گانه، وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده زوجین، تندرستی، سن، تناسب اندام، وضعیت تحصیلی زوجین و شایستگی خانوادگی از جمله ویژگی های همسان گزینی است که در این سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
این گزارشگر در ادامه با بیان کردن چند پرسش که مواضع این رسانه معارض را بیان می‌کند، در گزارش خود آورده است، «چندین پرسش را با مهدیس کامکار، روانپزشک، مطرح کردم». که چند مورد از سوال‌های مطرح شده اینگونه است، «راه‌اندازی یک چنین سایتی در عمل هدف واقعی‌اش کنترل روابطی است که شماری به شکل آزادانه و شماری دیگر از راه صیغه برقرار می‌کنند؟ آیا سایتی بدون این همه واسطه و برگزیننده نمی‌توانست به تنهائی درخواست کنندگان ازدواج را تنها از راه داده‌های کامپیوتری و تطابق ضابطه‌ها با یکدیگر در تماس بگذارد؟ آیا خطر در هم پاشی سلول خانوادگی از راه ازدواج با ناشناس‌ها می‌تواند وجود داشته باشد؟»
 
در ایران از روانشناسی آنچه را که با حدیث‌ها همخوانی دارد را نگه داشته‌اند و ملغمه‌ای ساخته‌اند
 
مهدیس کامکار روانشناس رادیو فرانسه نیز در پاسخ خود و تحت تأثیر این سؤالات، به تکرار سخنان گزارشگر رادیو فرانسه می‌پردازد و ضمن نادیده گرفتن فلسفه راه‌اندازی و نحوه شکل‌گیری این سایت که به گفته دکتر محمود گلزاری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی به صورت علمی و تخصصی راه‌اندازی شده، در جوابی عامیانه و دور از شأن یک تحصیل کرده روانشناسی و مطابق با خواسته بیگانگان، می‌گوید: «در آغاز به معنای واژه "کفو" در عربی اشاره می‌کنم که به معنای همتا، برابر، مساوی و معادل است. در حالی که همسان گزینی "کلوناژ" یا همسان سازی را یادآور می‌شود. روانشناسی در جهان علم جوانی است و در ایران هم همچون حقوق و فلسفه از آن ملغمه‌ای ساخته‌اند یعنی آن چه را که با حدیث‌ها همخوانی پیدا می‌کند نگه داشته و با استانداردهای غربی آمیخته‌اند تا از آن روانشناسی اسلامی بسازند».
 
وی در ادامه با زیر سؤال بردن واسطه‌های تعریف شده در این سایت می‌گوید: «می‌توان تصور کرد که کار آنها در دنباله کار دلالان محبت گذشته قرار می‌گیرد. اما این بار با به کارگیری تکنولوژی‌های نو».
 
گفتنی است این سایت تحت نظارت اساتید حوزه و دانشگاه و اعضای هیأت علمی روانشناسی دانشگاه‌های ایران فعالیت می‌کند و واسطان و معرفان، افراد مورد اعتبار و اعتماد از جمله روحانیان، امامان جماعت، اساتید دانشگاه و پزشک هستند که اطلاعات دختران و پسران را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.
 
دویچه وله هم در گزارشی آورده است: «مجردهای مایل به ازدواج می‌توانند از پشت کامپیوتر دست به کار شده و برای خود آستین بالا بزنند. مؤسسه فرهنگی "تبیان" سامانه‌ای برای همسریابی به راه ‌انداخته که کارش گزینش "همسان" برای مجرد‌ها و نشاندن‌شان پای سفره عقد است».
 
این رسانه آلمانی که از جامعه سالم و اسلامی ایران دلخوشی ندارد، با بیان سخنان مقام معظم رهبری درخصوص افزایش جمعیت و در راستای اهداف دشمنان و با اشاره به طرح‌های مقابله با کنترل جمعیت در ایران، گفت: «طرح‌هایی که انتقادات گسترده کارشناسان را به همراه داشت. کارشناسانی که این پرسش را طرح می‌کنند که چگونه کشوری که زیرساخت‌هایش کفاف جمعیت ۸۰ میلیونی کنونی را نمی‌دهد و مشکل بیکاری و فقر اقتصادی در آن فغان می‌کند، به دنبال سه برابر کردن جمعیت خود است».
 
این رسانه خبرپراکنی بدون اشاره به نحوه فعالیت سایت همسان گزینی و فقط در راستای اهداف براندازی فرهنگی خود، در ادامه از قول یک دختر مجرد 24 ساله آورده است: «من از این سایت استفاده نخواهم کرد برای اینکه اعتمادی به فضای مجازی ندارم. ایده‌خوبی است اما اینکه آیا تأثیرگذار هم خواهد بود، مسئله‌ای است که باید جداگانه بررسی شود. به باور این دختر جوان افزایش میزان ازدواج به تعدادی که دست‌اندرکاران این سامانه در نظر دارند، هدفی بلندپروازانه است».
 
لازم به ذکر است مدیر پروژه ملی همسان گزینی اظهار کرده است: « ضریب بالای امنیت و اعتمادپذیری در سیستم، کمک به جوانان در راستای دستیابی به ازدواج آگاهانه و علمی با استفاده از آزمون‌های دقیق، افزایش شانس ازدواج جوانان از طریق شبکه‌های معرفی و حفظ حرمت اشخاص به خصوص دختران از جمله اصول حاکم پروژه همسان گزینی است».
 
دفترچه‌های قدیمی بخت‌گشا جای خود را به سامانه‌ای هوشمند داده‌اند
 
دویچه وله بدون توجه به اینکه در ازدواج و انتخاب همسر ملاک‌های زیادی مطرح است و با نگاه به فرهنگ منحط غرب که بیشتر زندگی‌های مشترک بر پایه مسائل جنسی صورت می‌گیرد، در ادامه آورده است: «ابعاد اطلاعاتی که در سایت همسان‌گزینی به اشتراک گذاشته می‌شوند، بسیار گسترده است و در بخش اطلاعات جانبی متقاضی باید از گرایش سیاسی، مرجع تقلید، تقید مذهبی، ولایت‌مداری، اعتقاد به استفاده از ماهواره، اصلیت خانوادگی و مصرف یا عدم مصرف سیگار، قلیان یا سایر موارد بگوید».
 
این رسانه معارض در ادامه ضمن تمسخر واسطه‌ها و معرفان، گفت: «این واسطه‌ها را باید همان افراد خیّری دانست که در زمان‌های قدیم در امر جفت کردن دختران و پسران فامیل و دوست و آشنا شهرت داشتند، حال به نظر می‌رسد دفترچه‌های قدیمی بخت‌گشا جای خود را به سامانه‌ای هوشمند داده‌اند که هدفش در نهایت افزایش جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ است».
 
این رسانه معارض در انتهای این گزارش از یکی از اهداف خود و دیگر معارضین در تخریب بنیان خانواده و بی‌اهمیت جلوه دادن ازدواج شرعی پرده برداشته و از «ازدواج سفید» نام برد، ازدواجی که برخلاف نامش آن‌قدر سیاه و ننگین است که دو طرف بدون اینکه صیغه‌ای شرعی برای آنها خوانده شده باشد و ازدواج موقت یا دائم ثبت شده داشته باشند، زیر یک سقف با هم زندگی می‌کنند و حتی در حرف هم نمی‌توانند به هم بگویند تا آخر کنارت می‌مانم.
 
 
ازدواج سفید و یا هم باشی، مدت‌هاست در کشورهای غربی رواج پیدا کرده است. آمارهای منتشر شده از زوج‌هایی که بدون ازدواج شرعی و قانونی با هم زندگی می‌کنند و آمار فرزندان آنها، نشان از یک جامعه بالای آماری روابط نامشروع و کودکان حرام زاده دارد.
 
دشمن با تمام قوا تلاش می‌کند تا فرهنگ و روابط خانوادگی مردم ما را منحرف کند
 
دشمنان تلاش دارند که به خیال خام خود کشورهای اسلامی و به خصوص ایران اسلامی را به سمت ازدواج های نامشروع از قبیل همجنس‌گرایی و ازدواج سیاه سوق دهند و به گفته رییس دفتر مقام معظم رهبری، دشمن با تمام قوا تلاش می‌کند تا فرهنگ و روابط خانوادگی مردم ما را منحرف کند، شرم‌آور است یک زن و مرد یا دختر و پسر بدون عقد و ازدواج با هم زندگی کنند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با طرح این پرسش که ازدواج سفید یعنی چه و محصول این زندگی چه می‌شود، گفت: دیری نمی‌رسد که مردمی که این نوع زندگی را برمی‌گزینند، نسل حلال‌شان از بین می‌رود و حرام‌زاده می‌شوند. حاکم اسلامی باید با شدت با این نوع زندگی مقابله کند.
 
دویچه وله که همانند دیگر رسانه‌های معاند قصد سیاه‌نمایی از جامعه ایران را دارد با اشاره به رواج این ازدواج سیاه در غرب می‌گوید: «مدافعان شرع می‌گویند چون در ایران رسما سکس قبل از ازدواج شرعی وجود ندارد، پس پدیده "حرام‌زادگی" نیز در کشور موضوعیت ندارد. دیر یا زود جامعه ایران در مقابل این سئوال قرار می‌گیرد که: اگر زمانی زن و مردی مایل باشند فرزند حاصل "ازدواج سفید‌شان" را حفظ کنند، چه باید بکنند؟»
 
در آمریکا پنج میلیون و 500هزار نفر بدون ازدواج با یکدیگر زندگی می‌کنند
 
این رسانه معارض با یادآوری سخنان دو سال گذشته سردار نقدی گفت: «سردار نقدی، فرمانده بسیج در سخنانی گفته بود که "۴۰ درصد مردم آمریکا حرام‌زاده" هستند و او این را نشان از "زوال فرهنگی" دانسته بود».
 
گفتنی است طی آمارهای منتشر شده، بیش از دوسوم زوج‌های آمریکایی پیش از ازدواج رسمی، مدتی را بدون ازدواج با یکدیگر زیر یک سقف می‌گذرانند و در سال ۲۰۰۰ برآورد شده است که در حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بدون ازدواج شرعی هم‌خانه هستند و نیمی از این افراد در طول زندگی چندین هم‌خانه داشته‌اند. آمارهای موجود از آمریکا نشان می‌دهد که در ابتدای قرن ۲۱ از هر دو کودک آمریکایی یکی در این نوع رابطه به دنیا می‌آید، که این نشان از این است نیمی از کودکان این کشور حرام‌زاده هستند.
 
 
این رسانه معارض با تعریف معنی کلمه «حرام زاده» و ابراز ناخرسندی برای استفاده از این اصطلاح برای فرزندان نامشروع در کشورهای غربی، افزود: «از دیدگاه مذهبی فقط پس از اجازه شرع است که می‌تواند نطفه یک کودک بسته شود و در قرون گذشته "سکس" قبل از ازدواج نیز در کلیسای کاتولیک ممنوع بوده است. تا قبل از انقلاب فرانسه، فقط کلیساها اجازه داشتند خطبه عقد بین زن و مرد را جاری کنند. انقلاب فرانسه اما قدرت کلیسا‌ها را در این زمینه محدود کرد. در دوران ما که "عشق" مجوز تولد یک کودک را صادر می‌کند و نه "شرع"، بسیاری از جوامع عکس‌العمل نشان داده‌اند و از واژه انسان‌ستیز "حرام‌زاده" عبور کرده‌اند».
 
آلمان در آغاز دهه 50 میلادی شاهد افزایش 50 درصدی کودکان حرام زاده بود
 
در ادامه گزارش، این رسانه آلمانی با افتخار به مسئله زیر پا گذاشتن شرع و میزان رشد کودکان حرام زاده در کشورش پرداخت و گفت: «نسل جوان بعد از جنگ جهانی دوم دیگر "زندگی مشترک تنها با اجازه شرع" و "ممنوع‌ بودن سکس قبل از ازدواج" را جدی نگرفت. تنها آلمان در آغاز دهه ۵۰ میلادی شاهد افزایش ۵۰ درصدی کودکانی بود که پدر و مادرانشان با هم ازدواج نکرده بودند».
 
دویچه وله افزود: «با افزایش تعداد کودکانی که پدر و مادرشان قبل از تولد آنها ازدواج نکرده‌ بودند، خلا‌ءهای قانونی نیز نمایان شدند. در سال ۱۹۹۸ در آلمان آخرین گام‌های رفع خلاء‌های قانونی نیز برداشته شدند. از این پس کودکانی که بدون ازدواج والدین متولد می‌شوند نیز از همه حقوق و مزایای قانونی مثل "ارث" برخوردار هستند».
 
این رسانه معارض مدتی پیش با اعتراف به ناموفق بودن تلاش‌های معارضین برای تسخیر فرهنگی جامعه ایران با مقایسه بی‌ربط جامعه اسلامی ایران با جامعه دین گریز آلمان، در گزارش دیگری آورده بود: «زندگی مشترک بدون ازدواج رسمی هنوز در ایران راهی سنگلاخ است. این مسیر را آلمان سال‌ها پیش پشت سر گذاشته است. اگرچه اکثریت در آلمان هنوز راه سنتی را می‌رود، ولی مقایسه تجربه دو کشور می‌تواند آموزنده باشد. با همه این‌ها پدیده‌ای به نام "ازدواج سفید" راهش را رفته رفته در ایران باز می‌کند، تا جایی که از سوی پلیس و مراجع مذهبی به عنوان یک "تهدید" مطرح شود».
 
دویچه وله در توهمی که برای خود ساخته است در گزارشش آورده: «شاید بتوان از یک عبور دردناک در ایران سخن گفت. از جامعه نسبتا جوانی که زیر فشار سنت و قواعد کهنه دست و پا می‌زند. جوان‌هایی که می‌دانند چه می‌خواهند ولی قدرت خانه و خیابان هنوز بر خواست آن‌ها می‌چربد. اقلیتی بی سر‌وصدا خواسته‌اش را عملی می‌کند و آسیب‌پذیر است، چون اقلیت است و بی‌صدا. اما هر جنبشی همین گونه آغاز شده است، در آلمان هم».
 
لازم به ذکر است، جاوید ثمودی روانشناس در گفت وگویی با ایسنا پیرامون این موضوع عدم وجود امنیت روانی را از ویژگی‌های مهم ازدواج سفید برشمرد و عنوان کرد: در ازدواج سفید آنچه بسیار به چشم می‌آید احساس عدم امنیت روانی برای هر دو طرف و خصوصا برای دختران و زنان است و از آنجا که ساختار خلقت و شخصیت زنان بسیار هیجانی، لطیف و بر اساس ظرائف و پیچیدگی‌های خاص آنها طراحی شده اینگونه روابط تاثیر مخرب و فاجعه‌آمیزی بر ذهن و روان آنها بر جای می‌گذارد.
 
در آلمان دو میلیون و 600هزار زن و مرد بدون ازدواج زیر یک سقف زندگی می‌کنند
 
این رسانه دولتی آلمان ضمن افتخار به ترویج روابط نامشروع در کشورش بیان می‌کند: «بنا بر داده‌های اداره آمار آلمان دو میلیون و ۶۰۰ هزار زن و مرد در آلمان بدون ازدواج زیر یک سقف زندگی می‌کنند. در دهه ۱۹۵۰ میلادی که هنوز جامعه پذیرایی چندانی برای این شکل از رابطه نداشت، به آن "ازدواج وحشی" می‌گفتند و حتی برای هم‌اتاق شدن زن و مردی که هم‌سفر بودند، شناسنامه می‌خواستند تا مطمئن شوند که ازدواج کرده‌اند. با گذشته چند دهه جامعه این سبک از زندگی را پذیرفت، پیشداوری‌ها را کنار گذاشت و قوانین راه دخالت مذهب در زندگی فردی و اجتماعی را سد کردند».
 
این رسانه خبرپراکنی در ادامه با توجه به پژوهش ساختگی توسط زارا امجدیان از فعالان به اصطلاح حقوق غربی زنان، درباره «زندگی مجردی» و «هم‌خانگی» با وی مصاحبه کرده است، امجدیان به دویچه وله می‌گوید: «نه تنها آماری در مورد این نوع ازدواج وجود ندارد بلکه همین مقدار کم پژوهش که در این مورد انجام شده محدود به تهران است و به راحتی نمی‌شود در مورد ایران صحبت کرد».
 
این فعال حقوق غربی زنان و گزارش ساز برای رسانه‌های معارض، برای اینکه بتواند دویچه وله را راضی کند گفت: «ولی آمارهای دیگری وجود دارند که نیمه خالی لیوان را نشان می‌دهند. آمار کاهش ازدواج و افزایش طلاق. آمار بالا رفتن سن ازدواج و خطر تجرد قطعی».
 
این رسانه معاند همچنین به نقل از یکی دیگر از نویسندگان رسانه‌های جاسوسی غرب و با توجه به فرهنگ جوانان غربی،‌گفت: «سعید پیوندی استاد جامعه‌شناسی در فرانسه، معتقد است که معنای بالا رفتن شمار مجردها در ایران این نیست که افراد مجرد دارای رابطه‌ی جنسی نیستند یا با جنس مخالف ارتباط ندارند. او از وقوع یک انقلاب خاموش جمعیتی در ایران سخن می‌گوید و معقتد است که جوانان ایرانی به سرعت از سبک زندگی سنتی در چارچوب خانواده در حال فاصله گرفتن هستند».
 
محدود کردن شدید و اجازه ندادن به فرزندان برای استقلال، باعث ایجاد خانه مجردی می‌شود
 
دکتر گلزاری در این زمینه در گفت‌وگویی با خبرنگار وب سایت دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای، درخصوص رواج «خانه مجردی» می‌گوید: من به عنوان یک روانشناس می‌گویم که محدودکردن شدید و اجازه‌ندادن به فرزندان برای استقلال، باعث این‌چنین عصیان‌هایی می‌شود. این «تفاوت نسلی» تبدیل می‌شود به «تعارض نسلی» و گاهی هم به «گسست نسلی». افراد احساس می‌کنند که باید از جایی که مرتب در معرض ملامت و نصیحت هستند، دور شوند. این‌چنین اشخاص به خانه‌های مجردی گرایش پیدا می‌کنند.
 
این روانشناس و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ناراحتی‌های فردی و اجتماعی خانه‌های مجردی زیادتر از آن است که بشود نادیده گرفت. گاهی پدران و مادران می‌توانند در خانه تنهایی بچه‌ها را به رسمیت بشناسد. یعنی اگر فرزندشان اتاقی دارد، نروند در حریم خصوصی‌اش و دخالت کنند. بگذارند او در همان خانه احساس استقلال داشته باشد. پدرها و مادرها باید مدارا کنند. این مدارا مسأله‌ی مهمی است؛ خوب برخورد کنند، صمیمیت داشته باشند، با این برخورد بچه‌ها حفظ می‌شوند و احساس استقلال می‌کنند.  
 
 
لازم به ذکر است علاوه بر فعالیت‌های معارضین و رسانه‌های آنها، برخی از وطن‌فروشان داخلی نیز خواسته یا ناخواسته به دستیابی دشمن به اهدافش کمک می‌کنند. اردیبهشت ماه امسال ماهنامه «زنان امروز» به دلیل «ترویج پدیده مغایر با ارزش‌های دینی و ملی که به ازدواج سفید مصطلح شده» توقیف شد که این می‌تواند زنگ خطری برای جامعه اسلامی ایران باشد.
 
منبع:حلقه وصل
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••